Nytår og enkel markedsføring

I forbindelse med nytåret, har mange rundt omkring solgt fyrværkeri. Her i området var det blandt andet en bus- og transportvirksomhed i Herning, som supplerede vinterens indtægter med salg af fyrværkeri.

Hvad gør man så for at gøre kunderne opmærksomme på mulighederne? Jo, man tager en række af virksomhedens lastvogns-trailere, monterer skilte med web-adresse samt fysisk adresse på siderne og parkerer dem på rastepladser ved alle indfaldsveje til byen. Med en dyb-rød lakering på trailerne og gule skilte, kunne kunderne ikke undgå at lægge mærke til dem.

Nogle gange er det blot lidt fantasi der kræves, for at skabe en anderledes og enkel markedsføring.

9 kommentarer Tilføj din

  1. Mikael Rieck siger:

    Og så er der MANGE penge at hente på fyrværkeri, så det kan jeg da godt forstå at de har givet sig i kast med hvis de har haft muligheden.

  2. Ja, enig og netop vognmandsbranchen er måske ikke den det går bedst med for tiden 🙂

  3. Tøj siger:

    Den hårde vinterperiode har heller ikke gjort det nemmere for vognmandsbranchen. Der har ihvertfald været godt tomt for lastbiler på motorvejene, her de sidste par måneder.

  4. Rolf siger:

    Det kan bestemt godt betale sig at være lidt kreativ fra tid til anden. Ganske smart måde at bruge de ressourcer de allerede har i forvejen.

  5. Rolf, ja nemlig og det var også det der slog mig.

  6. Det handler blot om at være kreativ, så skal dit budskab nok komme igennem!

    Fantastisk fin historie og et godt eksempel!

  7. michael siger:

    Ja fin historie, Kan huske der har været nogle eksempler på folk der har plasteret deres varevogne til, og så parkeret dem inde i kbh midtby, og så bare betalt parkeringsafgift, heller ikke en hel dårlig ide 🙂

  8. Morten siger:

    Det er jo ret genialt, og man kan nemt overføre samme stunt til andre brancher og butikker.
    Jeg har aldrig forstået, hvorfor f.eks McD og BurgerKing i Dk er så anonyme? I alle andre lande skilter de rundt omkring i byen, med en vejviser til deres restaranter.
    Det samme gælder byggemarkeder mm…

  9. Mikkel siger:

    Man kan sige at med de priser der fåes hos en vognmand pt for at transportere godt er det nok en neget bedre pris og lade en trailer stå stille of tjene på reklame istedet..

    Der er også flere møbelkæder der sætter en trailer med reklame ud til de store veje

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.