Nytår og enkel markedsføring

I forbindelse med nytåret, har mange rundt omkring solgt fyrværkeri. Her i området var det blandt andet en bus- og transportvirksomhed i Herning, som supplerede vinterens indtægter med salg af fyrværkeri.

Hvad gør man så for at gøre kunderne opmærksomme på mulighederne? Jo, man tager en række af virksomhedens lastvogns-trailere, monterer skilte med web-adresse samt fysisk adresse på siderne og parkerer dem på rastepladser ved alle indfaldsveje til byen. Med en dyb-rød lakering på trailerne og gule skilte, kunne kunderne ikke undgå at lægge mærke til dem.

Nogle gange er det blot lidt fantasi der kræves, for at skabe en anderledes og enkel markedsføring.

9 kommentarer til “Nytår og enkel markedsføring”

  1. Den hårde vinterperiode har heller ikke gjort det nemmere for vognmandsbranchen. Der har ihvertfald været godt tomt for lastbiler på motorvejene, her de sidste par måneder.

  2. Ja fin historie, Kan huske der har været nogle eksempler på folk der har plasteret deres varevogne til, og så parkeret dem inde i kbh midtby, og så bare betalt parkeringsafgift, heller ikke en hel dårlig ide 🙂

  3. Det er jo ret genialt, og man kan nemt overføre samme stunt til andre brancher og butikker.
    Jeg har aldrig forstået, hvorfor f.eks McD og BurgerKing i Dk er så anonyme? I alle andre lande skilter de rundt omkring i byen, med en vejviser til deres restaranter.
    Det samme gælder byggemarkeder mm…

  4. Man kan sige at med de priser der fåes hos en vognmand pt for at transportere godt er det nok en neget bedre pris og lade en trailer stå stille of tjene på reklame istedet..

    Der er også flere møbelkæder der sætter en trailer med reklame ud til de store veje

Lukket for kommentarer.