Google køber Twitter

I en netop offentliggjort aftale, har søgemaskinegiganten Google købt den sociale netværkstjeneste Twitter for et endnu ukendt beløb. Købet af Twitter skal ses i lyset af den manglende opbakning til Googles egen sociale tjeneste Google Buzz. Mange har svært ved at se hvilket behov Google Buzz udfylder, som ikke allerede kan opfyldes via Twitter eller…

Twitter er den nye fokusgruppe

Når et reklamebureau søsætter en ny kampagne for en kunde, indkaldes specielt sammensatte fokusgrupper, for at vurdere kampagnen. Det er ihvertfald den traditionelle fremgangsmåde, men hos flyselskabet Air New Zealand valgte man at tage sagen i egen hånd og gå nye veje. Deres nye annoncekampagne blev ikke forelagt en fokusgruppe, men de seks varianter af…

thisMoment efterfølger Twitter

Hvis du allerede er blevet godt træt af Twitter og synes at Facebook er håbløs gammeldags, bør du måske kigge nærmere på thisMoment. Tjenesten, der spås til at blive den næste store sociale dille, har groft sagt taget det bedste fra både Facebook og Twitter, og lagt det i een tjeneste. Ret beset er konceptet…

Virksomhed giver is til Facebook-gruppe

Vaffelboden i Ringkøbing, der er en isbar som serverer vel nok Vestjyllands bedste is til både indbyggere og turister, benytter Facebook aktivt i sin dialog med til kunderne.