Derfor er Facebook-apps stadig bedst til konkurrencer

Facebook har for nyligt lempet reglerne for, hvordan konkurrencer på det sociale medie skal afholdes.

Hidtil har det været sådan, at konkurrencer skulle afholdes i en selvstændig Facebook-app. Samtidig måtte man som udbyder af konkurrencen, ikke opfordre til eller kræve at deltagerne “liker” eller lægger en kommentar, for at være med i konkurrencen.

Læs videre “Derfor er Facebook-apps stadig bedst til konkurrencer”

Hvem ejer dig på Twitter?

I USA er der næsten ikke grænse for hvilke typer retssager der kan blive anlagt. En af de mere interessante retssager der er i gang for øjeblikket, omhandler spørgsmålet om hvem der egentlig ejer indlæg og followers på Twitter.

Den amerikanske Twitter-bruger Noah Kravitz, er nemlig blevet sagsøgt af sin tidligere arbejdsgiver for et millionbeløb. Kravitz er en populær Twitter-bruger og havde på otte måneder fået oparbejdet en skare af godt 17.000 followers, mens han arbejdede hos virksomheden Phonedog.com

Læs videre “Hvem ejer dig på Twitter?”

Twitter som kundeservice

Twitter

Brugen af Twitter herhjemme er stadig stigende og virksomheder arbejder løbende på at undersøge hvordan Twitter bedst kan integreres i den eksisterende markedsføring.

I USA bruges Twitter i stor stil hos virksomhederne til at forbedre kundeservicen overfor slutkunderne eller til at markedsføre specielle tilbud. Eksempelvis har computerproducenten Dell stor succes med salg af produkter via outlet-metoden.

Læs videre “Twitter som kundeservice”