Derfor er Facebook-apps stadig bedst til konkurrencer

Facebook har for nyligt lempet reglerne for, hvordan konkurrencer på det sociale medie skal afholdes. Hidtil har det været sådan, at konkurrencer skulle afholdes i en selvstændig Facebook-app. Samtidig måtte man som udbyder af konkurrencen, ikke opfordre til eller kræve at deltagerne “liker” eller lægger en kommentar, for at være med i konkurrencen.

Sådan bruger du Facebook Timeline på dine sider

Facebook Timeline har været tilgængelig for de personlige Facebook-profiler i et stykke tid og nu er det også kommet til sider. Indtil den 30. marts 2012 kan du som administrator af en side skifte mellem det nuværende layout og Facebook Timeline. Når du vælger at publicere med det nye layout, kan alle besøgende også se…

Hvem ejer dig på Twitter?

I USA er der næsten ikke grænse for hvilke typer retssager der kan blive anlagt. En af de mere interessante retssager der er i gang for øjeblikket, omhandler spørgsmålet om hvem der egentlig ejer indlæg og followers på Twitter. Den amerikanske Twitter-bruger Noah Kravitz, er nemlig blevet sagsøgt af sin tidligere arbejdsgiver for et millionbeløb….

3 tips til at få mere ud af Google+

Det sociale netværk Google+, der er blevet tilgængelig for alle, får masser af nye brugere hver dag. I forhold til det pt. mest benyttede sociale netværk – Facebook, giver Google+ en række nye muligheder. Herunder finder du tre tips til at få mere ud af Google+

Twitter som kundeservice

Brugen af Twitter herhjemme er stadig stigende og virksomheder arbejder løbende på at undersøge hvordan Twitter bedst kan integreres i den eksisterende markedsføring. I USA bruges Twitter i stor stil hos virksomhederne til at forbedre kundeservicen overfor slutkunderne eller til at markedsføre specielle tilbud. Eksempelvis har computerproducenten Dell stor succes med salg af produkter via…

Google køber Twitter

I en netop offentliggjort aftale, har søgemaskinegiganten Google købt den sociale netværkstjeneste Twitter for et endnu ukendt beløb. Købet af Twitter skal ses i lyset af den manglende opbakning til Googles egen sociale tjeneste Google Buzz. Mange har svært ved at se hvilket behov Google Buzz udfylder, som ikke allerede kan opfyldes via Twitter eller…

Twitter er den nye fokusgruppe

Når et reklamebureau søsætter en ny kampagne for en kunde, indkaldes specielt sammensatte fokusgrupper, for at vurdere kampagnen. Det er ihvertfald den traditionelle fremgangsmåde, men hos flyselskabet Air New Zealand valgte man at tage sagen i egen hånd og gå nye veje. Deres nye annoncekampagne blev ikke forelagt en fokusgruppe, men de seks varianter af…

thisMoment efterfølger Twitter

Hvis du allerede er blevet godt træt af Twitter og synes at Facebook er håbløs gammeldags, bør du måske kigge nærmere på thisMoment. Tjenesten, der spås til at blive den næste store sociale dille, har groft sagt taget det bedste fra både Facebook og Twitter, og lagt det i een tjeneste. Ret beset er konceptet…

Virksomhed giver is til Facebook-gruppe

Vaffelboden i Ringkøbing, der er en isbar som serverer vel nok Vestjyllands bedste is til både indbyggere og turister, benytter Facebook aktivt i sin dialog med til kunderne.