Twitter som kundeservice

Twitter

Brugen af Twitter herhjemme er stadig stigende og virksomheder arbejder løbende på at undersøge hvordan Twitter bedst kan integreres i den eksisterende markedsføring.

I USA bruges Twitter i stor stil hos virksomhederne til at forbedre kundeservicen overfor slutkunderne eller til at markedsføre specielle tilbud. Eksempelvis har computerproducenten Dell stor succes med salg af produkter via outlet-metoden.

Læs videre “Twitter som kundeservice”

Twitter er den nye fokusgruppe

Når et reklamebureau søsætter en ny kampagne for en kunde, indkaldes specielt sammensatte fokusgrupper, for at vurdere kampagnen.

Det er ihvertfald den traditionelle fremgangsmåde, men hos flyselskabet Air New Zealand valgte man at tage sagen i egen hånd og gå nye veje. Deres nye annoncekampagne blev ikke forelagt en fokusgruppe, men de seks varianter af annoncen blev i stedet lagt online på Twitpic, hvorefter man bad twittere om at kommentere på annoncerne.

I bedste Web 2.0 stil er brugerne inddraget i beslutningen om den bedste annonce og det ligger lige til højrebenet at bruge Twitter til dette.

Hvad siger du – er det begyndelsen til enden for fokusgrupperne eller blot et smart marketingstunt?

Brug dine gamle domæner til Google Adsense

Google har netop givet muligheden for, at Adsense-brugere i ikke-engelsk talende lande kan vise Adsense-annoncer på gamle og parkerede domæner.

Når du logger ind på din Adsense-konto, vil du under fanebladet “Adsense opsætning” finde “Adsense til domæner”.

Her finder du en række vejledninger til førende internationale hosting-udbydere, men også en generel trinvis vejledning på dansk til hvordan du opsætter dit domæne til at blive brugt til Adsense til domæner. Du skal nemlig ændre i dine DNS-indstillinger for domænet, så www-“subdomænet” sættes til at pege på Google’s servere i stedet for.

Du må ikke bruge domænet til andre Google-tjenester som eksempelvis “Adsense til indhold” eller “Adsense til søgning”, samtidig med at du benytter Adsense til domæner.