Julekalendere for webdesignere og online marketing folk

Hvis du bare har været det mindste opmærksom her i december måned, så ved du også at det er højtid for julekalenderen… no shit Sherlock 🙂

Som virksomhed og webshop, er en julekalender en super god måde at skabe opmærksomhed om produkter på, forøge brand-kendskab og fange mulige leads til nyhedsbreve.

Læs videre “Julekalendere for webdesignere og online marketing folk”

Derfor er Facebook-apps stadig bedst til konkurrencer

Facebook har for nyligt lempet reglerne for, hvordan konkurrencer på det sociale medie skal afholdes.

Hidtil har det været sådan, at konkurrencer skulle afholdes i en selvstændig Facebook-app. Samtidig måtte man som udbyder af konkurrencen, ikke opfordre til eller kræve at deltagerne “liker” eller lægger en kommentar, for at være med i konkurrencen.

Læs videre “Derfor er Facebook-apps stadig bedst til konkurrencer”

Hvem ejer dig på Twitter?

I USA er der næsten ikke grænse for hvilke typer retssager der kan blive anlagt. En af de mere interessante retssager der er i gang for øjeblikket, omhandler spørgsmålet om hvem der egentlig ejer indlæg og followers på Twitter.

Den amerikanske Twitter-bruger Noah Kravitz, er nemlig blevet sagsøgt af sin tidligere arbejdsgiver for et millionbeløb. Kravitz er en populær Twitter-bruger og havde på otte måneder fået oparbejdet en skare af godt 17.000 followers, mens han arbejdede hos virksomheden Phonedog.com

Læs videre “Hvem ejer dig på Twitter?”

Nytår og enkel markedsføring

I forbindelse med nytåret, har mange rundt omkring solgt fyrværkeri. Her i området var det blandt andet en bus- og transportvirksomhed i Herning, som supplerede vinterens indtægter med salg af fyrværkeri.

Hvad gør man så for at gøre kunderne opmærksomme på mulighederne? Jo, man tager en række af virksomhedens lastvogns-trailere, monterer skilte med web-adresse samt fysisk adresse på siderne og parkerer dem på rastepladser ved alle indfaldsveje til byen. Med en dyb-rød lakering på trailerne og gule skilte, kunne kunderne ikke undgå at lægge mærke til dem.

Nogle gange er det blot lidt fantasi der kræves, for at skabe en anderledes og enkel markedsføring.

Bliv en bedre e-købmand

I dagene 15.-16. september 2010 har du mulighed for at deltage i en workcamp, hvor du kan lære at blive en bedre e-købmand.

Bag Shopcamp East 2010, som workcampen hedder, står to eksperter indenfor salg på Nettet. Den ene er Lars Bachmann, indehaver af Conseo.dk og anerkendt for sin store viden om blogs, SEO og sociale medier. Den anden er Morten Vadskær, som er den succesrige ejer af webshoppen Kondomaten.dk og Faktorfobi.dk og deler ud af sin viden og erfaringer med at øge omsætningen. Blandt andet fortæller han om brugen af Google’s gratis værktøjer – Website Optimizer og Google Analytics.

Læs videre “Bliv en bedre e-købmand”