Morgenbrød og kundeloyalitet

Hvad har morgenbrød og kundeloyalitet med hinanden at gøre? Kan man virkelig fastholde kunderne med en stofpose? Ja, det kan man faktisk og sådan kan du bruge det i din webshop. Læs mere herunder. En tur til Slesvig Allerførst lige en lille historie. De seneste fire år har vi holdt noget af sommerferien i byen Tönning,…

Julekalendere for webdesignere og online marketing folk

Hvis du bare har været det mindste opmærksom her i december måned, så ved du også at det er højtid for julekalenderen… no shit Sherlock 🙂 Som virksomhed og webshop, er en julekalender en super god måde at skabe opmærksomhed om produkter på, forøge brand-kendskab og fange mulige leads til nyhedsbreve.

Derfor er Facebook-apps stadig bedst til konkurrencer

Facebook har for nyligt lempet reglerne for, hvordan konkurrencer på det sociale medie skal afholdes. Hidtil har det været sådan, at konkurrencer skulle afholdes i en selvstændig Facebook-app. Samtidig måtte man som udbyder af konkurrencen, ikke opfordre til eller kræve at deltagerne “liker” eller lægger en kommentar, for at være med i konkurrencen.

Hvem ejer dig på Twitter?

I USA er der næsten ikke grænse for hvilke typer retssager der kan blive anlagt. En af de mere interessante retssager der er i gang for øjeblikket, omhandler spørgsmålet om hvem der egentlig ejer indlæg og followers på Twitter. Den amerikanske Twitter-bruger Noah Kravitz, er nemlig blevet sagsøgt af sin tidligere arbejdsgiver for et millionbeløb….

Nytår og enkel markedsføring

I forbindelse med nytåret, har mange rundt omkring solgt fyrværkeri. Her i området var det blandt andet en bus- og transportvirksomhed i Herning, som supplerede vinterens indtægter med salg af fyrværkeri. Hvad gør man så for at gøre kunderne opmærksomme på mulighederne? Jo, man tager en række af virksomhedens lastvogns-trailere, monterer skilte med web-adresse samt…

Bliv en bedre e-købmand

I dagene 15.-16. september 2010 har du mulighed for at deltage i en workcamp, hvor du kan lære at blive en bedre e-købmand. Bag Shopcamp East 2010, som workcampen hedder, står to eksperter indenfor salg på Nettet. Den ene er Lars Bachmann, indehaver af Conseo.dk og anerkendt for sin store viden om blogs, SEO og…

Twitter som kundeservice

Brugen af Twitter herhjemme er stadig stigende og virksomheder arbejder løbende på at undersøge hvordan Twitter bedst kan integreres i den eksisterende markedsføring. I USA bruges Twitter i stor stil hos virksomhederne til at forbedre kundeservicen overfor slutkunderne eller til at markedsføre specielle tilbud. Eksempelvis har computerproducenten Dell stor succes med salg af produkter via…

Twitter er den nye fokusgruppe

Når et reklamebureau søsætter en ny kampagne for en kunde, indkaldes specielt sammensatte fokusgrupper, for at vurdere kampagnen. Det er ihvertfald den traditionelle fremgangsmåde, men hos flyselskabet Air New Zealand valgte man at tage sagen i egen hånd og gå nye veje. Deres nye annoncekampagne blev ikke forelagt en fokusgruppe, men de seks varianter af…

Virksomhed giver is til Facebook-gruppe

Vaffelboden i Ringkøbing, der er en isbar som serverer vel nok Vestjyllands bedste is til både indbyggere og turister, benytter Facebook aktivt i sin dialog med til kunderne.

Brug dine gamle domæner til Google Adsense

Google har netop givet muligheden for, at Adsense-brugere i ikke-engelsk talende lande kan vise Adsense-annoncer på gamle og parkerede domæner. Når du logger ind på din Adsense-konto, vil du under fanebladet “Adsense opsætning” finde “Adsense til domæner”. Her finder du en række vejledninger til førende internationale hosting-udbydere, men også en generel trinvis vejledning på dansk…

Facebook-side for Moskjær Marketing

Da enhver læge bør tage sin egen medicin, har vi selvfølgelig også oprettet en side på Facebook for Moskjær Marketing – det manglede da bare! Du er selvfølgelig mere end velkommen til at blive fan, ligesom vi også gerne høre kommentarer og forslag.

Statistik over danskernes brug af Facebook

Dagbladet Børsen kunne i dag fortælle, at Google er blevet overhalet af Facebook, som danskernes mest foretrukne website. Det er ikke kun Hr. og Fru Danmark der benytter de sociale netværk, da virksomhederne også har fået øjnene op for mulighederne i netværkene. Som med al anden markedsføring, er det alfa og omega at man rammer…