Derfor er Facebook-apps stadig bedst til konkurrencer

Facebook har for nyligt lempet reglerne for, hvordan konkurrencer på det sociale medie skal afholdes.

Hidtil har det været sådan, at konkurrencer skulle afholdes i en selvstændig Facebook-app. Samtidig måtte man som udbyder af konkurrencen, ikke opfordre til eller kræve at deltagerne “liker” eller lægger en kommentar, for at være med i konkurrencen.

Læs videre “Derfor er Facebook-apps stadig bedst til konkurrencer”

Bliv en bedre e-købmand

I dagene 15.-16. september 2010 har du mulighed for at deltage i en workcamp, hvor du kan lære at blive en bedre e-købmand.

Bag Shopcamp East 2010, som workcampen hedder, står to eksperter indenfor salg på Nettet. Den ene er Lars Bachmann, indehaver af Conseo.dk og anerkendt for sin store viden om blogs, SEO og sociale medier. Den anden er Morten Vadskær, som er den succesrige ejer af webshoppen Kondomaten.dk og Faktorfobi.dk og deler ud af sin viden og erfaringer med at øge omsætningen. Blandt andet fortæller han om brugen af Google’s gratis værktøjer – Website Optimizer og Google Analytics.

Læs videre “Bliv en bedre e-købmand”

Google Checkout i Google Adsense

Forleden faldt jeg over et lille indkøbsvogn-ikon i annoncerne i Google Adsense (som vist på billedet nederst).

Ved at føre musen over ikonet viste det sig, at det angiver at det pågældende site tager imod Google Checkout som betalingsmiddel.

adsensecheckoutDet er første gang jeg har oplevet, at Google rent visuelt integrerer nogle af deres andre løsninger i annoncer på Google Adsense. Nogen der har oplevet lignende “tilføjelser” til Adsense?

Webshop udskifter nyhedsbrev med Facebook

Den danske webshop Andando, der sælger gaver og gaveartikler til private og virksomheder, har valgt at nedlægge deres nyhedsbrev og erstatte det med en Facebook-gruppe.

Hidtil har de benyttet nyhedsbrevet til at informere om nye produkter og gode tilbud. Dette vil nu blive annonceret via Facebook-gruppen i stedet for, ligesom noterne på gruppen anvendes til at gøre opmærksom på rabatter og komme i dialog med kunderne på webshoppen.

Gruppens tilhørende billedalbum anvendes til at præsentere nogle udvalgte produkter, med en beskrivelse af produktet samt link til produktsiden i webshoppen.

Læs videre “Webshop udskifter nyhedsbrev med Facebook”