Behold abonnenterne på nyhedsbrevet

Jeg modtager hver dag mange forskellige nyhedsbreve indenfor mange forskellige emner.

Forleden ville jeg afmelde mig et nyhedsbrev, fordi jeg simpelthen syntes at jeg modtog for mange e-mails fra dem henover ugen. Det gav mig ideen til et lille tip til, hvordan du beholder abonnenterne på dit nyhedsbrev.

Hvis du udsender nyhedsbreve fra dit website, vil du opleve at nye abonnenter kommer til og eksisterende falder fra. Nogle melder sig fra, hvis emnet ikke længere er relevant for dem, mens andre melder sig fra af andre grunde.

Sender du ud med en fast udsendelsesfrekvens, som dagligt eller flere gange om ugen, er der stor risiko for at der falder abonnenter fra, alene af den grund, at de synes de modtager for mange nyhedsbreve fra dig.

Når de vil framelde sig nyhedsbrevet, så prøv at give dem muligheden for selv at bestemme frekvensen for nyhedsbrevet.

Dermed mener jeg, at sender du et nyhedsbrev ud f.eks. tre gange om ugen, så giv dem mulighed for at vælge blot at modtage et nyhedsbrev om ugen i stedet for. Denne valgmulighed giver du dem på den side, hvor de ellers ville få en bekræftelse på deres afmelding af nyhedsbrevet.

Nogle af de abonnenter du tidligere mistede, vil blive på listen, da de nu fortsat kan holde sig ajour med det emne dit nyhedsbrev omhandler, samtidig med at der er fjernet et irritationsmoment, som stod i vejen for din kommunikation med dem.

2 kommentarer til “Behold abonnenterne på nyhedsbrevet”

  1. Hej Kurt.
    Hvis abonnenten udelukkende framelder sig nyhedsbrevet pga. frekvensen af mails der kommer fra siden, kan du have en pointe med at tilbyde færre mails måske kan få brugeren til at ombestemme sig. Dog vil jeg sige, min erfaring siger at hvis først brugeren er nået til at ville afmelde sig og rent faktisk har taget sig tid til at “afmelde” fremfor bare at trykke “spam”, så skal der mere til at få ham/hende på bedre tanker.

    Hvis man tilbyder noget (gratis) hvis brugeren IKKE framelder sig, har det ofte positiv effekt. Det kan være mange ting, men elektroniske produkter er som bekendt altid en god ting, da de er billige at have på lager. Det kan fx være “gratis SEO rapport” eller lignende (hvis du tilbyder SEO).

    Ellers godt indspark!

  2. Tak for din kommentar, Kasper.

    Nu er jeg måske farvet af mit daglige arbejde med web, men ved eksempelvis Groupon-lignende sites, hvor jeg fortsat er interesseret i tilbuddene, men synes de kommer for tit, har det fået mig til at blive på listen, selvom min intention var at fjerne mig fuldstændigt.

    Selv indholdet og min interesse i det har selvfølgelig stor betydning for, om jeg bliver som abonnent.

Lukket for kommentarer.